ProKoulu vähentää käyttäytymishäiriöitä opettajien arvioimana
Opettajien tunne käyttäytymisen ohjaamisen osaamisesta (kollektiivinen pystyvyys) lisääntyy toisena interventiovuotena
Opettajien arvioimana useat muutokset näkyvät nopeammin ja voimakkaampana kuin oppilaat ne keskimäärin kokevat
Toimintamallin käyttöönotossa on koulujen välillä vaihtelua, sekä toteutuksen täsmällisyys (fideliteetti) että se missä ajassa mallin mukaiset toimintatavat otetaan käyttöön vaihtelevat
Käyttäytymisen ongelmat vähenevät valtaosassa kouluista, joskaan ei aivan kaikissa
Positiivisen palautteen käyttäytymistä ohjaavan vaikutuksen teho on yllättänyt opettajat
Positiivisen palautteen jatkuva antaminen on joskus koettu myös vieraaksi
Koulut ovat innovatiivisesti kehittäneet juuri omaan kouluun ja ympäristöön soveltuvia lähestymistapoja, esimerkiksi omia palkitsemisjärjestelmiä
Tehostettuun tukeen suomalaisiin kouluihin sovellettu Check-in-Check-out menetelmä vähentää käyttäytymisen ongelmia oppilailla, joilla on selvästi muita enemmän vaikeuksia toimia luokassa odotusten mukaan
Kevyt konsultatiivinen tuki opettajille, joilla on erityisen hankalaa oman luokkansa kanssa, lisää työrauhaa luokassa ja vähentää häiriökäyttäytymistä